Gyakori kérdések válaszok
Kérdés:
Elutasítás az automatikus előszerkesztés sikertelensége miatt? Minden esetben alávetettem az elkészült kérelmet a programjukba épített ellenőrző rendszernek, amelynek eredménye minden esetben „megfelel” volt. Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy ezen a héten már 3 változásbejegyzési kérelmet elutasító végzést is kaptam a cégbíróságtól, mind ugyanarra az indokra hivatkozva: „sikertelen az előszerkesztés” vagy éppen „az automatikus előszerkesztés sikertelen volt” indokolással.. Figyelmesen ellenőriztem, hogy elrontottam-e bármelyik rovat kitöltését, és arra a megállapításra jutottam, hogy nem.
Válasz:
A cégbíróságokon az informatikai rendszer gyakorlatban vizsgázik, így gyakorta felmerülnek informatikai problémák, amelynek a megoldására még várni kell. Valószínűleg több cégbíróságon sem működik automatikusan az előszerkesztési rendszer, amely a beérkező xml alapú cégnyomtatványok adatait képes lenne a cégbíróságokon működő cég- és végzés szerkesztő szoftverekbe beilleszteni. De álláspontunk szerint semmi esetre sem lenne szabad az informatikai rendszerbe cégnyomtatványokat benyújtó ügyvédek terhére róni –a kérelmek azonnali elutasításával -, ha az informatikai rendszer még nem teljes üzemben működik.
- Szolgáltatásunk használatáról
A regisztráció során elírtam a jogi képviselő adatait, hogyan javíthatom?
A szolgáltatásuk valóban ingyenes, vagy kell-e valamilyen díjjal számolni?
- Cégeljárási jó tanácsok
A cég székhelye kizárólag egy helyrajzi számmal azonosítható, de ha beírom a rendszer hibát jelez.
A Cégbírósági végzésben hibásan elgépelték a tag nevét, hogyan küldjem be a javítási kérelmet?
A jogi képviselő törvényességi nyilatkozata mikor és milyen formában érvényes?
A szerződésmintáról át akarok térni, egyedi létesítő okiratra, milyen szempontokra figyeljek?
Az Apeh-nyilatkozatot hogyan csatoljam a bejegyzési kérelemhez?
- Megoldások technikai gondok esetén